Sunday, July 22, 2012

Abdul Basit Abdul Rahman - Sinar al-Quran di Bulan Ramadhan 1 - Tanyalah...



Syukur alhamdulillah diberi kesempatan oleh ALLAH swt menikmati pelbagai ganjaranNya di bulan Ramadhan yg penuh dgn barakah. Dan mungkin ramadhan kali ini adalah yg terakhir buatku sebelum menyambung pengajian di perantau.sob3...xpe2, demi agama yg tersayang...sanggup ku berkorban segala keselesaan yang ada di tanah air.insyaALLAH..

Baiklah semoga video yg saya share nie sedikit sebanyak membantu kita menempuh Ramadhan dengan lebih bermanfaat. Semoga kita tergolong dalam golongan orang2 yg beruntung (orang2 berTAQWA)..yg mana dalam alQuran, ALLAH swt berfirman dalam surah alBaqarah ayat 183:

" O you who believe! fasting is prescribed for you, as it was prescribed for those before you, so that you may guard (against evil)"

Dan mudah2an jugak puasa dan bacaan alQuran kita dpt memberi kita syafaat di akhirat kelak..ameen. Maafkan saya sekiranya ada salah silap ya. Have a blessed Ramadhan untuk semua. ameen.. =D

(p/s: doakan semoga Dr Abdul Basits, penceramah kita tergolong dalam orang2 yg dikurniakan syurga ALLAH swt tanpa hisab bersama2 orang yg beliau sayangi..ameen)

No comments:

Post a Comment