Thursday, August 22, 2013

ALLAH is the best Creator

I got this from facebook..and so keen to keep this 'eternally'. As to conclude, ALLAH knows best! Have faith people! ^^,

________________________________________________________________________

Kita bertanya : KENAPA MANUSIA DIUJI?Al-Quran menjawab : Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: "Kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)? Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu daripada mereka, maka Allah lebih mengetahui mana orang-orang yang benar-benar beriman dan mana orang-orang yang berdusta.
(Surah Al-'Ankabuut. Ayat 2 dan 3)

Kita bertanya : KENAPA AKU TAK DAPAT APA YANG AKU NAK?
Al-Quran menjawab : Boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu, dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya.
(Surah Al-Baqarah. Ayat 216)

Kita bertanya : KENAPA UJIAN SEBERAT INI AKU TERIMA?
Al-Quran menjawab : Allah tidak memberati seseorang melainkan apa yang terdaya olehnya. Ia mendapat pahala kebaikan yang diusahakannya, dan ia juga menanggung dosa kejahatan yang diusahakannya. 
(Surah Al-Baqarah. Ayat 286)

Kita bertanya : KENAPA AKU RASA PUTUS ASA & KECEWA?
Al-Quran menjawab : Janganlah kamu merasa lemah dan janganlah kamu berdukacita (terhadap apa yang akan menimpa kamu), padahal kamulah orang-orang yang tertinggi darjatnya jika kamu orang-orang yang sungguh-sungguh beriman.
(Surah Al-Imran. Ayat 139)

Kita bertanya : APA YANG AKU DAPAT DARI SEMUA INI?
Al-Quran menjawab : Sesungguhnya Allah telah membeli jiwa mereka dan harta benda orang-orang yang beriman dengan balasan bahawa mereka akan beroleh SYURGA disebabkan mereka berjuang pada jalan Allah. Balasan Syurga yang demikian ialah sebagai janji yang benar. Oleh itu, bergembiralah dengan jualan yang kamu jalankan jual-belinya itu, dan ketahuilah bahawa jual-beli yang seperti itu ialah kemenangan yang besar.
(Surah At-Taubah. Ayat 111)

Kita bertanya : KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?
Al-Quran menjawab : Cukuplah Allah bagiku yang menolong dan memeliharaku. Tiada Tuhan yang berhak disembah melainkan Allah. KepadaNya aku berserah dan DIA-lah yang mempunyai Arasy yang besar.
(Surah At-Taubah. Ayat 129)

Kita bertanya : AKU TAK MAMPU LAGI UNTUK BERTAHAN!!!
Al-Quran menjawab : Tiada sesiapa yang putus asa dari rahmat Allah melainkan orang yang sesat.
(Surah Al-Hijr. Ayat 56)


No comments:

Post a Comment